Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

Nu kommer värmen

    

Nu kommer värmen till oss och då blir det äntligen läge att plocka fram badbyxor och linneskjortan från garderoben och bege sig till någon skön badplats. Det känns som om sommaren bara förskjuts hela tiden och det gör mig frustrerad. Jag tränar hårt hela året för när sommaren kommer kunna njuta av några lättklädda månader men inte ens det får jag nu. Visst jag mår kanonbra men det finns också ett annat syfte vilken jag uppskattar och längtar till varje år. Jag älskar enkelheten med sommaren, att kunna ta på mig flipfloppen, shortsen och linneskjorta på dagen och på kvällen beroende på vad man gör lyxa till det med ett par sommarkorta byxor, en kortärmad skjorta och snygga sandaler. Jag mår bra av den känslan och jag önskar jag kunde få uppleva den lite oftare.

Short: OAS | Linneskjorta: Dstrezzed | Solglasögon: LeSpecs | Halsband: Falling whistles

 

Löpning i sommar

Vill dela med mig till er utav en intervju som gjordes med mig för någon vecka sedan om löpträning och hur man håller motivationen uppe i sommar.

Löpning är en effektiv träningsform under sommaren och extra härligt när vädret tillåter. PT:proffset och Metro Modes träningsprofil Kevin Triguero vet hur du tränar effektivt och håller igång med löpträningen i sommar.

 lmp20150409_DSC7535Text. Martin Hansson Foto: Luca Mara

 Det är semestertider; Hur håller man enklast igång med löpträningen? 

– På semestern tycker jag att man ska planera in träningen utefter ens egna önskemål. Vissa personer är morgonmänniskor och då passar det bättre att träna på morgonen medan andra gillar att sova ut på semestern och då är det mer lämpligt att man lägger in träningspasset senare på kvällen. Det viktigaste är att man bestämt sig för att träningspasset ska äga rum någon gång under dagen och det får inte utebli. För att det inte ska bli enformigt kan man enkel göra en planering över hur långt man ska löpa, vilken sträcka man vill löpa eller varför inte lägga in några intervallpass.

 Är det tight eller shorts som gäller?

– Jag gillar att springa i knälånga tights på sommaren men jag tror det är väldigt enskilt vad man trivs i. Det jag gillar med tights är dels funktionen som de utgör men också att det inte skaver mellan låren och att allt hålls på sin plats. Shorts och andra sidan känns väldigt fritt och härligt och är det jättevarmt så blir det väldigt passande. Korta löparshorts är att rekommendera.

 Vilket är ditt bästa löparminne?

– Mitt bästa löpminne är nog från förra sommaren då jag befann mig i Spanien. Sent på eftermiddagen efter min siesta och innan middag, då solen börjat avta, tog jag på mig mina träningstights, ett linne och mina fivefingers och sprang längst hela strandpromenaden mellan Puerto Banus och Marbella. Jag älskar känslan när man springer längst kusten i värmen och den lätta havsbrisen ligger på. Längst vägen ser man människor som delar ens intresse och man möter varandra med ett glatt leende. Det får mig att må bra och njuta av min semester.

 Dina bästa tips för att ta sig ur soffan och ut i löparspåret?

1. Gör en tydlig planering. Hur långt ska du springa? intervaller / långdistanslöpning? Syfte?
2. Bestäm en tid som passar med din dagsplanering. Oftast vet man dagen innan hur nästa dag ser ut och då kan man enkelt planera när man ska lägga in sina 45-60 min träning.
3. Tänk inte så mycket utan ge dig ut på ditt träningspass som planerat och jag lovar att du kommer komma igång snabbare än du trott.

 Och hur nära inpå löpningen kan man egentligen äta?

– Man bör helst låta kroppen få bearbeta maten 45 min innan man gör någon typ av träning. Det är egentligen väldigt logisk. Efter maten fokuserar kroppen på att smälta maten och ta upp all viktig näring och om man istället börjar träna direkt efter man ätit måste kroppen dels fokusera på att hantera det man stoppat i sig och samtidigt ge kroppen rätt förutsättningar för prestera under ansträngning. Att hantera tvåfrontskrig är inte att föredra så låt istället kroppen ta itu med maten för att sedan fokusera på träningen.

 Bästa löparrundan i Stockholm?

– Min favoritrunda är Kungsholmen runt.

Motorcykelkörkortet snart i min hand

P7780121P7780129P7780140P7780146P7780153P7780193P7780194P7780198

 

Idag åkte jag på min första riktiga MC tur. Jag har väldigt länge velat ta motorcykelkörkort men det har alltid varit något som kommit emellan. Dessutom har jag inte riktigt haft någon att övningsköra med och inte heller prioriterat att lägga ned den pengen på körskola. Nu har turen vänt och jag övningskör med Ellinors far. Idag var vi ute på min första riktigt runda och så bra det gick. Jag fick motorstopp en enda gång och vilket var på väg in i en rondell och jag skyller på att jag inte känner mig hemma med kopplingen. Utöver det var det helt fantastisk åkning ute på landsvägarna. Vi avslutade en supertrevlig dag med en mycket god middag.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind