Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

Träningsupplägg

traningsupplagg-kevin-metromode

I ett par inlägg framåt tänkte jag svara på era frågor och funderingar kring träning och hälsa.

Hur lägger du upp din träning?

Hur jag lägger upp min träning varierar en del på vad jag har framför mig. Det kan innebära likväl årstid som semester eller t.o.m ett särskillt jobb som jag förbereder mig inför.

Inom fitnessvärlden är det vanligt förekommande att man fokuserar på att bygga muskelmassa under vinterhalvåret och i och med det ligga på ett kaloriöverskott för att sedan på vårkanten skifta till ett kaloriunderskott i syfte att definiera fysiken. Det är ett upplägg som anammats utav många under en lång tid men sedan ett par år tillbaka tycker jag att det har skett en förändring i tankesättet. Forskning har gett stöd för iden om att man kan bygga muskelmassa samtidigt som man håller en låg fettprocent och samhället har utvecklats på sådant sätt att det ställs helt andra krav på individen än vad det gjorde tidigare. Idag är det desto viktigare att hålla god form året om och man har blivit allt mer noggrann och medveten med vad man stoppar i sig.

Själv skiftar jag väldigt lite i vikt och utseende under året. Jag pendlar ett par 2-3 kilo som mest och känner mig tillfredsställd med mitt utseende och välmående. För att klara av det tränar jag 6-10 pass i veckan beroende på i vilket skede jag befinner mig. När det är lite lugnare eller då jag känner att jag behöver lite återhämtning från allt håller jag mig till 6 pass/veckan och när det känns som jag måste bli skarpare inför något särskilt då lägger jag in fler pass. I grund och botten tränar jag styrketräning och det innebär att mina 6 pass är uppdelade i olika muskelgrupper vilka jag arbetar mig igenom under veckan som går. Dem tilläggande träningspassen är då i form av cardio alt. intervallträning.

Just nu ser mitt schema ut som följande:
Måndag: Bröst (upplägg 1) + 1h cardio
Tisdag: Rygg + 1h cardio
Onsdag: Axlar + 1h cardio
Torsdag: Ben (intervaller)
Fredag: Bröst (upplägg 2) + 1h cardio
Lördag: Vila
Söndag: Löpning

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
1kommentarer
  • Tjena Kevin, tänkte bara check hur det går med min request på en hår tutorial från dig? 🙂

    Ha en grym dag!
    //Jonas

    Jonas 2015-06-23 07:28:06
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
34 kvadrat
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind