Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

Så stärker du axlarna och förebygger skador

P7810352P7810353P7810351

Min gode vän Gino får demostrera en väldigt bra övning för axlarna, såkallad Cuban Rotations. Övningen används primärt för att stärka rotatorkuffen för att förhindra eller minimera risken utav skador. Enligt min mening borde denna övning finnas med i början på alla axelpass. Förra veckan visade jag er andra bra uppvärmningsövningar i samband med axelpasset och jag tycker dessa fungerar jättebra ihop som följe på varandra. Tänk på placering utav skuldran och se till att du håller 90 graders vinkel på armarna. Kontrollera hela rörelsen. Man kan såklart använda hantlar för utföra övningen men jag föredrar att använda en rak stång.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    34 kvadrat
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Hälsa
    Fannie Redman
    Hälsa
    Foodjunkie
    Mode
    Paulina Forsberg
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Mode
    Mathilda Weihager
    Mode
    Emma Danielsson
    Man
    Niklas Berglind