KEVIN TRIGUERO

Middag med fantastisk utsikt över Barcelona

P7860101P7860110P7860118P7860132P7860115P7860142

Som ni märker har det blivit ganska många härliga restaurangbesök på sistone. Dels har det blivit så då jag haft mycket besök under de senaste veckorna men också för att jag har släppt på tyglarna lite vad gäller min kosthållning och unnar mig just nu lite extra för smaklökarna. Det är viktigt att ibland ta ett steg tillbaka och låta även annat få tillfredsställa ens behov för att sedan kunna komma in starkare och mer fokuserad på det man ska göra.

Igår kväll blev mitt andra besök på denna fantastiskt belägna restaurang på toppen av Montjuic. Utsikten och miljön är oslagbar och har man någonsin tänkt fria till någon så skulle detta vara ett sådant utmärkt ställe. Man blir verkligen tagen över hur stor och fin Barcelona är som stad och att dessutom få njuta av middag och gott sällskap i den omgivningen är makalöst.

Jag hade haft en mycket bra matupplevelse senast jag var där men igår måste jag erkänna att du hade misslyckats med huvudrätterna ganska rejält. Till förrätt åt jag bläckfisk som var supergod och till huvudrätt beställda jag lamm med tomatbröd, det var tyvärr inte alls lyckat. Lammet var inte alls bra och på det viset som de hade gjort tomatbrödet var det knappt ätbart. Tråkigt tycker jag då jag verkligen gillar den här restaurangen men jag tycker såklart maten är ett superviktigt komponent för ett lyckat besök.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
1kommentarer
  • Hola Kevin,
    Fantastisk utsikt. Härligt att kunna sitta ute och äta på kvällen när det är varmt och skönt.
    Fina restauranger du visar. Kul att du har besök just nu. Då brukar man ju alltid komma ut lite extra.

Under mina utlandsvistelser i olika länder, fick jag ju besök från Sverige då och då. Då blev det lite extra ”festligt”
    och mer action än vanligt, utflykter och restaurangbesök.

Minns när jag jobbade på kryssningsbåt i Karibien vintertid och för ett danskt flygbolag på somrarna.
    En dag när vi lagt till i hamnen på ön St. Thomas, Virgin Islands, och jag gick ut ur min hytt.
    Vem kommer där i korridoren, jo, Karin N. en dansk kompis som var flygvärdinna på samma flygbolag jag jobbade för.
    What a great surprise.

I Panama träffade jag släktingar, en morbror till min pappa hade gift sig och bildat familj där för länge sedan. Morbror
    levde inte längre, men jag mötte hans fru och barn. Jag blev även intervjuad (på spanska) och kom i TV i Panama.
    Pappas kusin spelade med i universitets musikgrupp som kallas Tuna (finns även i Spanien). Dessa Tuna deltagare bär speciella dräkter i svart med några långa färglada band på och spelar en typ av folklore Music.
    Hans Tuna grupp skulle vara med i TV programmet just den dagen som vi hade bestämt träff, då jag kom in med båten till Panama City. Så han tog med mig till studion.

När jag jobbade på Dominikanska Republiken kom en av mina kusiner dit på semester med sin familj. Såå najs.

I samband med jobb i Dubai fick jag besök samtidigt av mina föräldrar och två släktingar.
    Jag tog ut semester och hyrde 2 st. 2 bedrooms hotell apartments, så jag kunde bo tillsammans med dem
    och maxa umgängestiden. Så hyrde vi en bil för hela vistelsen. Vi gjorde utflykter runt om i Förenade Arabemiraten.
    Kul att få visa dem runt i landet, berätta om den annorlunda kulturen. För övrigt blev det bad, sightseeing, shopping och restaurangbesök i Dubai.

Härligt att samla på sig en massa kul minnen från utlandsvistelser.
    Want more of this…..

MEMORIES ARE FOREVER

ATT RESA ÄR ATT LEVA………

Mia 2016-07-11 11:17:23
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!