Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

Frågor om kost du vill läsa

barcelona training metro mode

Hej Lovisa!

Tack för lovorden och jag ser fram emot att få dela med mig till dig av mitt träningsupplägg och mina hemliga knep via FITNER. Kul att du känner att motivationen finns där efter semestern och personligen tycker jag att det är viktigt att man bryter av semestervanorna snabbt efter man kommit hem för att återgå till en hälsosam balans. Både in- och utsidan kommer tacka dig för det.

Spännande att få ta del av ditt kostupplägg! Och ska bli kul att följa din träning i appen framöver. Ska själv oxå dieta några veckor efter semestern som varit. Tack för en härlig blogg!!! Har några frågor;

Hur äter du dina äggvitor haha? Kokar du dem och skippar sedan gulan?

Jag äter numera endast äggvita och det är av enkla anledningen att jag får i mig tillräckligt med fett från andra källor och därför känner jag inte behovet av gulan. Jag köper färdigseparerad äggvita och jag steker den alltid i smör till en omelett eller röra.

Hur ofta äter du, tränar du på tom mage?

Numera tränar jag aldrig på tom mage utan vill alltid få i mig näring innan jag ger mig iväg och tränar på morgonen. Det innebär nödvändigtvis inte att jag alltid äter en stor måltid innan mina tidiga morgonpass, ibland blir det endast en proteinshake, men jag ser helst att min kropp har riktig näring att plocka av.

Jag har tränat på tom mage under perioder tidigare och för mig funkar det väldigt bra, särskilt om jag håller mig till hög- eller lågintensiv träning under den fasen. Att köra styrketräning på morgonen och på tom mage funkar inte riktigt för mig och särskilt inte om jag har planerat att öka vikterna det passet. För att det ska funka behöver jag först få i mig ett par mål under dagen och känna att kroppen varit aktiv en stund.

Hur mycket cardio kör du?

Just nu har jag ingen cardio på mitt träningsschema. Jag brukar endast fylla ut med cardio fram mot slutet av min deff period och anledningen till det är för att det tar otroligt mycket tid från annat att köra lågintensiv träning gentemot vad det ger tillbaks. Däremot tycker jag att det är ett jättebra sätt att fylla på med fettförbrännande träningspass under hårdträning för att inte slita ännu mer på kroppen samtidigt som jag vill öka träningsdosen.

Brukar du äta dina fettkällor efter träning, har hört att det försämrar återhämtningen i musklerna o att man främst behöver protein o kolhydrater efter träning?! 

Bra fråga och det finns såklart 100-tals olika tankar och idéer om detta. Jag har hittat mina inspiratörer inom det vetenskapliga som berör träning och hälsa och har dessutom utifrån erfarenhet dragit egna slutsatser. Jag lever efter övertygelsen om att man börjar dagen med bra fetter och protein som bas och avslutar dagen med mindre fett och ett lite större kolhydratsintag. Jag också poängtera att det är en enorm skillnad på olika källor till kolhydrater och att byta ut fett mot kolhydrater senare under dagen innebär inte att det är positivt för inre- eller den yttre utvecklingen med exemplevis en tallrik pasta.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    Andrea Brodin
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Home
    34 kvadrat
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Mode
    Mathilda Weihager
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Mode
    Petra Tungården
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Hälsa
    Foodjunkie
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Hälsa
    Fannie Redman
    Mode
    Paulina Forsberg
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Mode
    Emma Danielsson
    Man
    Niklas Berglind