Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

TA STEGET OCH SE VAD SOM HÄNDER !

Kevin YOUNITRAIN

Januari månad är snart slut och jag berättade för er att denna månad framförallt skulle handla om träning. Jag skulle vilja veta mer om ni tycker att det har varit givande och om det är något annat som känns roligt och relevant att få läsa om? 

Nyår var ett jättebra tillfälle att kicka igång nya hälsosamma vanor och det är många som tagit vara på den möjligheten. Andra har inte riktigt kommit igång ännu och om det är fallet så kommer det upp ett ypperligt tillfälle igen vid månadsskiftet. Om du upplever att det känns tufft att komma igång så är mitt råd till dig att börja med mindre förändringar under kortare tidsperioder. Februari är vår kortaste månad med endast 28 dagar och jag vill uppmana dig att förändra dina vanor under den här korta tiden. Har du modet till det? Blir du dig nyfiken på vad du kan uppnå under 28 dagar? Vågar du ta klivet från dina rutiner och se vad nya vanor kan göra för skillnad?

Jag hoppas du kan ta till dig av detta och ge det en ärlig chans, det är trots allt endast 28 dagar. Om man inte gillar dem förändringar man gjort kan man alltid återgå till det man gjorde innan.

NÅGRA ENKLA TIPS DU KAN FOKUSERA PÅ FÖR ATT LYCKAS

Börja laga mat – Det första steget för att bli mer hälsosam är att ta kontroll över sin kost. Laga din mat med råvaror som ger din kropp energi och som hjälper den att hålla sig frisk och stark. Genom att laga maten får du också bättre kontroll över den mängd mat du äter och hur mycket protein, fett och kolhydrater du får i dig.

Tänk på vad du dricker – Vi pratar gärna om mat men vi glömmer ofta att prata om det vi dricker. Vatten är a&o för att vi ska må bra och hålla oss friska. Vi är alldeles för dåliga på att dricka vatten och istället stoppar vi i oss massa annat som innehåller socker, e-ämnen eller sådant som dränerar kroppen på vätska såsom kaffe och alkohol. Drick mer vatten helt enkelt. Om du känner igen dig så är en bra början att alltid dricka ett stort glas vatten innan du dricker något annat.

Fokusera på din egen utveckling – Visst är det bra med förebilder som inspirerar och motiverar men försök inte jämföra din resa med deras. Vi har alla en egen resa att göra och vi börjar i olika skeden med olika förutsättningar, respektera det och var stolt över varje framsteg du gör.

Ta tag träningen – Att ta tag i träningen handlar inte om att gå till gymet dagligen för att köra slut på sin kropp på ett ohälsosamt vis. Lägg upp en träningsplanering där du byter flitigt mellan styrka, uthållighet och rörlighetsträning. På det sättet får du en varierad träning som dels blir mycket roligare och som gynnar din kropp på flera olika plan.

Vill du veta mer? Börja träna och äta rätt – klicka här

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Tja Kevin.
    Läste nu alla dina inlägg som jag misssade när jag var bortrest. Saken är den att idag pratade jag med min fru och sa att jag har tappat motivationen men efter läsningen är motivationen tillbaka.

    Good work alltså, ska jag säga.

    Bra att du(och din blogg) finns <3

    Ses på tisdag! / P.

    Pawel Macieszonek 2017-01-29 21:59:45 https://www.facebook.com/PawelMacieszonek/
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand