Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

3 GRUNDLÄGGANDE ÖVNINGAR FÖR EN VÄLTRÄNAD FYSIK

Här om dagen fick jag frågan om att nämna mina favoritövningar på gymet. Jag fann mig själv i en situation där jag behövde tänka till en stund och kunde inte ge ett svar på studs. Det är såklart jättesvårt att svara på den frågan då jag har sysslat med så många olika träningsformer och tränat på så många olika sätt. Var och en av alla dessa övningar har förberett min kropp inför uppgiften jag haft framför mig och uppfyllt sitt syfte. Men vid närmare eftertanke så kom jag att tänka på 3 övningar som jag tycker är grundläggande för en vältränad fysik. Jag har tränat min kropp till perfektion med dessa övningar och jag ser på mina klienter vilken skillnad det gör på deras utveckling att ha med dessa övningar i deras träningsprogram.

CHEST TO BAR

Den här övning går under olika namn beroende på utförandet men för mig har det alltid gått under begreppet ”Chest to Bar”. Precis som namnet beskriver övningen så handlar det om att jobba bröstet upp till stången. Jag älskar den här övningen för att jag får sån otrolig kontakt med ryggmuskulaturen och får arbeta med kroppen som enda verktyg.

Kevin YOUNITRAIN

FRONTBÖJ

En utav mina favoritövningar! En väldigt energikrävande övning som sätter kroppen och sinnet på prov. Den här övningen sätter rörligheten och kroppskontrollen på sin spets. Mitt tips till er som inte har stenkoll på utförandet av den här övningen är att be någon titta på er rörelse och guida er rätt. Se till att jobba på din rörlighet ordentligt innan du ger dig på alla former av böj med fri stång.

Kevin YOUNITRAIN

BATTLE ROPE

Övningen som ger tillbaks mest på kortast tid. Vill du ha en styrkeövning med hög intensitet så behöver du inte leta längre. Jag säger Battle Rope alla dagar i veckan. En otroligt energikrävande övning som ger mjölksyra i armar, rygg och ben på bara några sekunder. Det finns en rad olika varianter på utförande och jag gillar ALLA.

KEVIN YOUNITRAIN

För hjälp med träning och kost? – klicka här

TRÄNINGSPLAGG FRÅN ICANIWILL || FOTO: OSCAR JETTMAN

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Hej!

    Mycket bra blogg, älskar den.
    Tänkte höra med dig, vad använder du för kamera/objektiv när du fotar bilder till din blogg? Är på jakt efter ett nytt objektiv nämligen.

    Pontus 2017-02-06 12:04:58
    Svara
    • Svar på Pontuss kommentar.

      Tjena Pontus

      Stort tack ! Jag fotar med en lumix 15 1,4 och en olympus 25 1,8. Ett riktigt grymt all around objektiv är 24-70 mm från canon. Lycka till

      Kevin Triguero 2017-02-06 21:57:38
      Svara
  • Tjena grym blogg! Testat lite olika proteinpulver hit och dit, men vad anser du är bäst, vill inte gå upp allt för mycket i vikt i och med att jag är fotbollsspelare. Så vad anser du att man ska använda för typ av proteinpulver?

    Felix 2017-02-02 21:43:40
    Svara
    • Svar på Felixs kommentar.

      Tjena Felix

      Jag skulle råda dig att kika närmare på vassle isolat och ett veg protein, variera mellan dessa. Gå upp i vikt för att du tar proteintillskott behöver du inte vara orolig över. Om du vill hålla dig dig lean så kika framförallt på din kosthållning.

      All lycka !

      Kevin Triguero 2017-02-04 10:18:50
      Svara
  • Hur skulle en dags matschema se ut om man fokuserar på att bygga muskler & samtidigt inte lägga på sig fett?
    Tränar 5-6 ggr i veckan, både styrka & kondition. Pt:n på gymmet sa att jag åt för lite fett, men känns mer rimligt att isåfall lägga på mer protein? Vad säger du?
    Du är grym!

    Emma 2017-02-01 09:49:28
    Svara
    • Svar på Emmas kommentar.

      Hej !

      Jag förstår hur du tänker och vad du vill. Det är svårt att svara på pass individuellt utan att veta mer om dig och din bakgrund men i generella termer så skulle jag rekommendera dig att dra ner på snabba kolhydrater, nollställa socker, öka intaget av bra fetter och hitta en bra balans i ditt dagliga protein intag.

      Kram!

      Kevin Triguero 2017-02-01 13:50:05
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Elin Johansson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind