Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

ABS ARE MADE IN THE KITCHEN

Kevin YOUNITRAIN

Inom träning och hälsa så finns det mycket vi kan diskutera och vara oeniga kring men en sak är vi alla överens om och det är att om man vill ha ett sex-pack så är kosten en avgörande faktor. Det finns ett uttryck som säger att förutsättningarna skapas i köket och därför kommer jag idag ta det steget längre och dela med mig av en inköpslista som du kan ha med till mataffären.

Stärkelser: Quinoa, Sötpotatis, Potatis, Havregryn, Rotfrukter, Riskakor, Majskakor

Protein: Ägg, Kyckling, Kalkon, Nötkött, Vilt, Fisk, Protein tillskott

Bär/Frukt/Ovanjordgrönsaker: Alla Bär/Frukter, Blomkål, Broccoli, Vitkål, Brysselkål, Sparris, Squash, aubergine, Oliver, Spenat, Svamp, Gurka, Grönsallad, Lök, Paprika, Tomat, med mera.

Fetter: Avocado, Nötter/Frön, Kokosolja, Olivolja, Linfrö olja

Annat: Ost, Kokosmjölk, Mandelmjölk, Havremjölk, Laktosfria/osockrade mejeriprodukter (Kvarg).

Läs mer om hur du kan lägga upp din kost HÄR

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Håller med dig! De råvarorna du nämner ovan bör utgöra grunden i allas kost. Tidigare har du nämt och delat med dig av erfarenheter att vissa kolhydrater som sötpotatis, havregryn, råris, påverkat din form negativt och att du därför föredrar att undvika dessa. Verkar som du har ändrat dig? Hur tänker du kring fördelning av makronutrienterna? När passar det att äta kolhydrater/fett till proteinkällan – eller båda två?! Hur brukar du dela upp ditt näringsintag under dagen?

    Själv har jag länge kört en kost låg på kolhydrater och hög i protein och fett. Däremot har jag till slut kommit fram till att det inte funkar för mig. Med min höga träningsdos känns det som att min kropp mår bäst och blir mätt om den får i sig kolhydrater, men då givetvis från sådan mat du skriver om ovan. Ska erkänna att jag faktiskt varit rädd för kolhydrater i flera år, det är lätt att man får sådana hjärnspöken i dagens samhälle där LCHF dieten och liknande hyllas till skyarna. Vad är din åsikt kring detta?

    Daniel 2017-03-15 11:24:33
    Svara
    • Svar på Daniels kommentar.

      Tjena Daniel!

      Jättebra skrivet och intressant utgångspunkt =)

      Min kost och min filosofi har inte förändrats utan det jag delar mig i detta inlägg är bra råvaror som jag anser utgör grunden till en hälsosam och näringsrik kost. Personligen äter jag sällan potatis eller ris för att nämna två saker som togs upp i inlägget. Min egen fördelning av makronutrienter är ungefär 60-40 fett-kolhydrater, dvs jag hämtar mestadels av min energi från fettkällor. De kolhydrater jag får i mig kommer framförallt från grönsaker och rotfrukter. Man måste alltid se till ens egna förutsättningar och målsättningar innan man bestämmer sig för en viss fördelning. Jag tycker du har gjort helt rätt val att äta mer kolhydrater om du känner att din kropp svarar bättre på ett sådant förhållningssätt.

      Dieter som hypas för med sig både bra och sämre saker. Jag fördrar att läsa, lyssna och utvärdera. Det som känns bra och relevant tar jag med mig och det andra ödslar jag inte någon energi på, jag skulle råda dig att göra detsamma framöver.

      Tack för en bra kommentar!

      Kevin Triguero 2017-03-15 14:38:03
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind