Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

RIKTLINJER FÖR DEN BRYDDE

KEVIN YOUNITRAIN

Ett bra kostupplägg är A&O för den som vill nå sin fulla potential. Kosten är liksom drivmedlet i bilen fast i din kropp. Om du häller fel drivmedel i bilen så går den sönder. Fyller du tanken med vanlig drivmedel så rullar den helt okej men om du fyller tanken med kvalitetsdrivmedel så får ut bilens fulla effekt. Kroppen fungerar ungefär på samma sätt fast med översatt till kost. Om du verkligen tycker om din kropp och bryr dig om din hälsa så häller du inte i dig skräp framöver utan tänker på vad du kan göra för att din kropp de bästa förutsättningarna. Här följer några riktlinjer du bör ha i åtanke.

Ät regelbundet –  Ett bra tips är att få i dig bra näring var fjärde timme. Bra näring behöver nödvändigtvis inte innebära en full serverad måltid utan det kan likaväl vara smarta snabbköp som uppfyller ditt näringshov.

Ät riktiga råvaror – Färdig mat som kommer i förpackningar är i dem allra flesta fall inte det bästa valet du kommer göra. Färdig mat uppfyller oftast inte ditt makrobehov och dessutom har viktaga näringsämnen gått förlorade eller blivit förstörda under processen. Ingen gör maten bättre än du själv. Köp bra råvaror och börja laga mat.

Fyll på med vätska – Dem flesta är alldeles för dåliga på att dricka. Det är lätt att fastna i kaffeträsket istället för att ta något som ger kroppen en bra vätskebalans. Vatten och sockerfria alternativ tycker jag är bättre, helst vatten.

Undvik tomma kalorier – Dessa kalorier kommer från sådant som endast ger energi men ingen vettig näring. Socker, pasta, bröd, alkohol faller inom dessa ramar.

Ät mer protein – Dem allra flesta äter alldeles för lite protein. Ta reda på hur stor mängd protein din kropp behöver få i sig dagligen. Det hjälper inte bara till genom att stimulera din muskelutveckling men också genom att frigöra hormoner väsentligen för din fettförbränning.

 foto: Niklas Nyman
Träningsplagg: Björn Borg

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Hej Kevin ! Tack för bra blogg . Jag undrar- förutom dessa kostråd- äter du bcaa och proteinpulver? Jag har börjat träna 4ggr vecka och vill komma upp i mer så detta är något jag fått till med och testar nu. Jag blir piggare efter träning i alla fall. Vad är dina tankar kring tillskott – äter du själv? Ursäkt på förhand om du nyss skrivit om detta …
    Tack igen. Mvh Sara

    Sara Hansson 2017-03-20 22:06:30
    Svara
    • Svar på Sara Hanssons kommentar.

      Hej Sara

      Tack själv för din kommentar =)

      Jag äter kosttillskott dagligen. Till min morgongröt har jag alltid en skopa protein. Jag dricker BCAA under träningspasset och likaså protein efter passet. Jag känner att det är ett smidigt sätt att få mig näring på smidigt sätt när min kropp behöver det som mest. Jag tycker att du kan förhålla dig till detsamma.

      kram
      kevin

      Kevin Triguero 2017-03-21 09:06:37
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind