Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!
KEVIN TRIGUERO

MÅNDAGSTIPS FRÅN COACHEN

kevin personlig tränare

En mening som jag får höra väldigt ofta är ”det är så mycket att tänka på”. Känner du igen det? Och visst kan jag relatera till den känslan. I början känns allt väldigt komplicerat och stort. Att bara ta sig till gymet och bestämma vilka övningar man ska genomföra kan kännas jobbigt. Om du också känner på det viset så tycker jag att du ska ta ett djup andetag och läsa vidare innan det hettar till uppe i huvudet på dig.

Lägg på minnet att varje träningspass du genomför är en seger. Jag tycker inte du ska känna stress över vilka övningar som är rätt eller fel i det här läget, det viktiga är i första hand att du tar dig till gymet och genomför din träning. Här följer några tips på vad du kan göra även fast du inte har koll på träning.

Internet! Gå online och sök efter träningsklipp som du tycker verkar spännande och roliga. Ta med mobilen till gymet och följ instruktionerna. Det finns massor med bra sidor och appar att hämta inspiration från numera. Du kan exempelvis följa alla mina träningspass i appen FITNER.

Följa John! Du kommer fatta min poäng. Vid ett flertal tillfällen har jag sett någon göra en ny kreativ övning på gymet. Jag blir såklart väldigt nyfiken och testar samma övning därpå. Om du inte vet vad du ska göra så se dig omkring på gymet och hitta någon som inspirerar dig. Kolla noggrant på vad den person gör för övningar och följ därefter i hans/hennes fotspår. OBS! Gå inte på samma vikter utan fokusera på rörelsen i första hand och utgå ifrån din egen nivå.

Testa gruppträning! Det finns mycket positivt att hämta från gruppträning, bland annat inspiration som du kan ta med dig och inkorporera i din egen träning. Boka in dig på nästa träningstillfälle och försök lägga på minnet vad ni gjorde. Nästa gång du är på gymet så kan du försöka köra igenom dem övningar som du tyckte om mest.

JAG VILL BJUDA DIG PÅ ETT TRÄNINGSPASS MED MIG

kevin PT metromode

Då lämnar vi ännu en vecka bakom oss och vänder blicken framåt. Det som har varit kan vi inte göra mycket åt just nu men den tid som är framför har vi fortfarande stor möjlighet att påverka. Året 2017 har bara börjat och det finns fortfarande gott om tid att förverkliga dem visionerna du har i ditt huvud. Om du känner från botten av ditt hjärta att du vill göra en förändring till en mer hälsosam livsstil men inte lyckats så låt mig hjälpa dig. Din vision och din ansträngning som ligger till grund för din framgång! Jag ger dig dem rätta verktygen och tankesätt för att komma fram snabbare och för att det ska förbli långsiktigt.

Boka en konsultation med mig innan den 31:a Januari så bjuder jag dig på första träningstillfället.

Skriv till mig på kevint@live.se för att boka.

senaste från Man

FÖRBÄTTRA DIN ÅTERHÄMTNING OCH UPPNÅ BÄTTRE RESULTAT

Kevin Yoga metromode

Det känns som tiden flyger fram och snart är vi framme i slutet av januari. Många av er har förhoppningsvis också satt igång med träningen och kommit in i bra rutiner. Det viktigaste nu är att höja blicken och se det som ett långsiktigt projekt där man jobbar ständigt med att hitta glädjen i livsstilen.

Rätt kost och bra återhämtning är båda viktiga delar för att få ut maximal resultat utav ens träning. Trots att man håller en sund kosthållning kan det ibland vara svårt att få i sig allt man behöver för att kroppens ska fungera på topp. Därför vill jag rekommendera dig ett dagligt intag av magnesium om du vill förbättra din återhämtning och få bättre resultat från din träning.

Magnesium har en rad viktiga uppgifter i vår kropp. Den spelar en central roll i vårt nervsystem och också i förnyelsen av benstruktur och muskelvävnad vilket är av stor vikt för den som tränar. Dessutom bidrar mineralen till bättre nattsömn genom att den stimulerar särskilda receptorer i hjärnan vilka hjälper musklerna att slappna av. Återhämtning och cellförnyelse som sker medan vi sover är otroligt viktig för hälsan och prestation i träningen.

Om du känner dig trött, sover oavbrutet, får ofta huvudvärk, upplever spänningar i kroppen eller om du ofta får kramp så kan det vara tecken på att du har brist av magnesium. För att ta reda på dina exakta värden så rekommenderar jag dig att du gör en generell hälsokoll och genom den få en grundare koll på din hälsa.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Amelia Widell
Man
Marcus Schuterman
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Sanne Alexandra
Lifestyle
Tess Montgomery
Man
Philip Conradsson
Mode
Linn Eklund
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Pamela Bellafesta
Man
Kevin Triguero
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Dasha Girine
Man
Johan Hurtig
Man
Viktor Frisk
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Flora Wiström
Hälsa
Fannie Redman
Home
Sanna Fischer
Lifestyle
Elin Johansson
Man
Niklas Berglind
Mode
Emelie Wikström