Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

Magträning vecka 2

52 34Jag hoppas ni fullföljde förra veckans magövningen för denna vecka tänkte jag att vi skulle bygga vidare på samma övning.

Jag kan inte sluta poängtera hur viktigt det är att ländryggen alltid är nedtryck mot marken och att du under hela övningen håller spänning i magmuskulaturen. Det är verkligen avgörande för att du ska få maximal kontakt med magmusklerna. Om du har svårt att hitta spänningen så föreställ dig att du ska trycka ned naveln mot ryggraden/marken.

I veckans övning tar vi samma utgångspunkt som föregående veckas magövning. Armar och näsa ska under hela övningen sträva upp mot taket. Till skillnad från förra veckan ska vi nu använda raka benspark som påfrestning. Tänk hela tiden på att låta sparken komma ifrån magen och inte från höften.

Mitt förslag är att du vid slutet utav varje pass kör 5 set * 40-60 sparkar.

 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Cassandra Lundgren
    Hälsa
    Hanna Elfast
    Hälsa
    Joanna Swica
    Mode
    Emma Fridsell
    Home
    Jannike Ebbing
    Lifestyle
    Sophia Anderberg
    Mode
    Emma Danielsson
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Home
    34 kvadrat
    Lifestyle
    Fanna Ndow Norrby
    Lifestyle
    Evelina Andersson
    Mode
    Mathilda Weihager
    Mode
    Imane Asry
    Lifestyle
    Mitra Javadi
    Mode
    Tyra-Stina Wilhelmsson
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Cassandra Klatzkow
    Lifestyle
    Sara Che