Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

Näring innan morgonträningen

P7800056

 

TRÄNING. Det är många som tycker det är svårt med frukost och det finns massor med funderingar om man ska äta innan man sticker iväg och tränar eller inte. Det är såklart väldigt enskild vad man behöver för att kunna genomföra ett bra pass tidigt på morgonen. Dessutom måste se till vad det är för typ av pass man ska genomföra men jag tycker det är viktigt att man får i sig bra näring innan man går iväg och tränar. För att effektivisera min tid  försöker jag få i mig det jag behöver på ett så smidigt sätt som möjligt. Jag vill få i mig bra fetter, protein, vitaminer och därför äter jag drygt 8-10 hela valnötter och dricker en proteinshake (1 skopa -30g) och ZMA (Zink, Magnesium och B6).

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • För att träna hypertrofi dvs fejkmuskler aka öka antalet celler som lagrar glykogen ska du köra högre repetitioner och kortare vila 8-12+ rep, 60-90 vila.

    Filip 2015-07-30 18:59:20
    Svara
  • Älskar när du bloggar om kost o träning!!!! Väldigt intressant. En liten fundering. Ska man äta fett innan/efter träning?! Jag trodde det tar längre tid för kroppen att bryta ned o trodde man i första hand ska äta kolhydrater och protein?!

    Skulle gärna se fler inlägg om träning! Tips för styrketräning inriktad på hypetrofi!

    Lovisa 2015-07-29 17:13:27
    Svara
    • Svar på Lovisas kommentar.

      Bra fråga ! Mitt inlägg handlar i första hand om frukost eller min första måltid innan morgonträning. Vad som händer är att köttet möjliggör en långsam och stadig ökning av blodsockret medan nötterna är en jättebra källa till hälsosamma fetter som gör att blodsockret förblir stabil under en längre tid. Dvs, den starten jag vill ge min kropp varje morgon.

      Vad gäller din fråga om kolhydrater innan träning så beror det givetvis på vilken typ av träning man utför. Det jag kan tyda är att du håller på med styrketräning och för maximal muskeltillväxt rekommenderar jag dig att äta dina kolhydrater efter ditt styrketräningspass. Tänk också på vilken källa du använder till att få i dig dina kolhydrater så att du inte får i dig massa onödigt skit.

      kevin 2015-07-30 11:16:37
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!