Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

Keso och mellanmål, bra eller dålig?

Adidas2

Fan va glad jag blir att ni involverar i bloggen, dels blir så mycket mer intressant läsning och också mycket roligare för mig att skriva. Jättebra frågor och jag kan tala om för er att detta kunskapsutbytet som pågår här är ovärdeligt. Fortsätt med det! Det har kommit in fler frågor och jag kommer svara på alla allt eftersom!

Tjena Anton!

 Jag själv fastnade länge för keso. Blev lätt att man käkade samma sak hela tiden så ska försöka sopa bort keson lite mer och mer och ta till mig mer grönt istället. men har dock 2 frågor. första;

vad är din erfarenhet med keso? en vanlig måltid så brukar de bli kyckling,keso och broccoli tex. är de något mer man ska tänka?

Min erfarenhet med keso är troligtvis väldigt lik den som andra träningstokiga personer är ute har haft. När jag började förstå mer och mer om vad jag behövde göra för att bli hårdare så blev övergång från tunga kolhydrater, som alltid tidigare funnit i min kost, till keso väldigt naturlig. Jag tror jag åt mini-keso till varje mål under väldigt långt tid och jag tyckte verkligen om det. Jag åt precis det du nämnder, kyckling och keso till varje mål och ibland lyxade jag till det med någon grönsak. Jag blev hårdare och jag tyckte att jag gjorde var rätt. Min höga konsumtion utav keso, kvarg och säkert en och annan ost ledde till att jag började känna mig uppsvullen och gasig i magen och det är tydliga tecken på laktosintolerans. Det var då som jag började tänka till och fatta att det kanske inte var så bra för mitt välmående och resultat. Dessutom finns det en till aspekt att ha i åtanke när man grundar kosten med keso och det är näringsbrist på sikt. Genom att äta som jag gjorde blev jag lättare småsjuk och orsakade inflammationer i kroppen vilket i sin tur leder till sämre fysisk utveckling. När man börjar se konsumtionen utav mejeri på det viset då blev det ganska tydligt för mig att jag var tvungen att tänka om och hitta alternativ som ger mig något positivt istället för orsaka negativa processer i min kropp.

Vad kan man kasta i sig som mellanmål. känner att de är där jag brister i kosten, skulle behöva mer mellanmål som inte drar iväg kalori och kolhydratsmässigt. som jag förstått kör du mycket smoothies? tack för en bra blogg!

Jag dricker endast en smoothie om dagen och i övrigt vill jag äta riktiga mål vilka innehåller mycket näring.

Ett förslag är att förbereda matlådor. Jag är inte så bra på det själv, som många andra, och jag skulle vilja påstå att det är det bästa alternativet. Men jag tycker det är skönt att göra på mitt sätt och det är mitt sätt som håller mig avslappnad, fokuserad och motiverad.
Jag känner att jag smidigt kan få i mig fyra mål under vardagen utan att stressa med matlådor. Första målet på morgonen (frukost), andra målet lunch, tredje målet middag/1 o 1/2 timme innan träning och fjärde målet sent på kvällen. Skulle jag behöva något ytterligare går jag gärna för nötter som energikälla och om jag behöver protein så antingen kalkon eller bresaola alt. en proteinshake.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Hej! blir verkligen inspirerad av din blogg och man blir absolut motiverad till att leva hälsosamt och tänka till lite extra kring sina matvanor och träning. Men jag har som ett motto att jag ska ”träna för att leva, inte leva för att träna”. Kan du inte ibland känna att träningen tar upp ditt liv lite mycket ibland? Visst är det nice att ha en vältränad kropp med ett grymt sexpack och muskler som får alla att titta en extra gång, men är det verkligen värt det med tanke på all tid man lägger ner inne på ett gym istället för att se världen och uppleva saker? förstår du hur jag tänker? räcker det inte med lagom? Man kan ju vara hälsosam utan att se ut som ett muskelberg. Menar absolut inget illa eller så, alla bestämmer självklart själva hur de vill leva men jag är bara lite nyfiken till hur du tänker kring det. Är det ett bekräftelsebehov eller hade du tränat lika mycket som du gör idag om muskler inte kunde växa? (lite oklart kanske haha) Kram

    Linnea 2015-12-29 19:48:41
    Svara
    • Svar på Linneas kommentar.

      Hej Linna!! Jättekul att du ger mig den här frågeställningen för den får jag väldigt ofta ta itu med och jag tycker det är jätteintressant. Jag kommer svara dig i dagarna. =) kram!

      kevin 2015-12-30 09:23:57
      Svara
  • Hej Kevin! Jag äter just nu vanlig gräddsås till de flesta av mina måltider och jag vet att det inte är ett bra alternativ. Jag är därför nyfiken på hur du gör eller vad det finns för nyttiga alternativ att välja mellan. Dina svar som du tar upp här i bloggen är väldigt lärorika!

    Pontus 2015-12-29 17:02:20
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!