Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

En sammanfattning av veckan som gått

Kevin 3-3

Ska snart iväg och plåta med Naelia som har fotat mig vid ett par tillfällen här i Barcelona tidigare. Hon är skitduktig och har ett bra öga för snygga bilder. Framförallt känner jag att vi synkar och det är det allra viktigaste. Idag ska vi plåta sportig streetstyle mode i ett jäkligt häftigt område som är en del i det som byggdes i samband med OS i Barcelona.

Våren gör sig allt mer märkbar här, det har blivit ett par grader varmare om dagarna och kvällarna och vinden är något varmare än den varit de senaste månaderna. Jag sitter så ofta jag kan ute på terassen och njuter av solskenet och blir lite brunare på köpet. Jag stortrivs i min nya lägenhet och det känns som jag gjort bästa kapet utifrån de förutsättningar som fanns.

Denna vecka har verkligen varit en ”hitta tillbaka till rutin-vecka” och jäklar vad det känns bra igen. Att få träning gjord som jag vanligtvis brukar och kunna fokusera på det utan att behöva oroa mig för massa annat är obeskrivligt skönt. Kosten är i stort sätt i schack men måste erkänna att det varit lite tufft att hitta tillbaks till rutiner. Så snart jag börjar med lite socker här och var så märker jag hur kroppen begär det och det blir riktigt motigt att släppa taget om det. För mig handlar det så mycket att hålla fokus på det jag vill uppnå och argumentera för mig själv varför jag lever som jag gör och ganska snabbt riktas mina tankar iväg från allt som inte min kropp har nytta utav.

I helgen på Beach-HIIT passet var det två grabbar från England som joinade och dem hittade dit via bloggen. Jag blir förvånad ibland över vilken bredd detta har och hur många det når ut till. Jag hoppas mina tankar och driv hjälper er att hitta motivation och samla kunskap för att bana för er egen resa. Verkligen fantastsikt!

Kom ihåg att det är frittfram att skriva och ställa frågor, det uppskattas nå enormt.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
5kommentarer
  • Hej! Jag håller på att deffa och undrar om du kan säga vad du tycker om min plan?
    Så här äter jag:
    Frukost: omelett på 3 ägg, 1 tsk kokosolja, grönsaker.
    Lunch: 200 gram kyckling, 250 gram broccoli, spenat, 1 avokado.
    Efter träning: 1 proteinshake.
    Middag: 200 gram fisk som t ex torsk. Massor med sallad, grönsaker så som paprika, tomat, zuccini, bönor e t c. 1 tsk olivolja.
    Vid två pass/hård träning: 30 gram nötter som naturella valnötter/cashewnötter.

    Så här tränar jag:

    4-splitsandes. Pass 1: Tungt benpass, 6 reps. (Back squats som basövning)
    Pass 2: Bröst, axlar, biceps, triceps.
    Pass 3: Benpass (marklyft som basövning.)
    Pass 4: Rygg!

    Varierar med intervallträning efter vissa pass och går mycket promenader. Yogat också! Är normalviktig men vill minska fettprocenten så jag får synliga muskler. Är van vid träning!

    Sover minst 8 timmar per natt för att återhämta mig men är sedan länge tillbaka van vid hård träningsdos. Behöver jag lägga in mer cardio?

    Vad tycker du om mitt upplägg?

    Victoria 2016-04-04 13:19:49
    Svara
    • Svar på Victorias kommentar.

      Hej Viktoria!

      Kul att läsa och jag tycker du löst det där jäkligt bra! Min fråga är hur länge du följt detta upplägg? Vad har du märkt för resultat? Hur länge planerar du på att följa träningsupplägget? Är dina 4 split alltså 4 pass / vecka + intervaller, cardio o yoga?

      Kostmässigt tycker jag det ser jättebra ut. Beroende på när du satt upp ditt slutmål så kan du i första hand byta ut till fisk båda målen. I övrigt ett tips är magnesium, zink o glutamin samt amino under träning.

      Kul att höra och fortsätt tro på dig själv för du e på helt rätt spår. kram!

      kevin 2016-04-04 19:16:46
      Svara
      • Svar på kevins kommentar.

        Jag har följt upplägget ett par veckor. Och tänker fortsätta med det i två månader till fast variera träningspassen med typ reps o intensiteten på passen. Trivs bra med 4-split då jag känner att jag hinner återhämta mig. Jag tränar varje dag, så det blir 7 styrketräningspass per vecka. Utöver det har jag lagt in att jag ska springa intervaller 2 gånger i veckan. Sedan yogar jag ett par gånger också för att jag bara älskar den träningsformen!!!

        Hitills har jag märkt att jag tappar i vikt men är långt ifrån nöjd. Vill att det ska gå fortare! Ska kolla upp om de kosttillskotten du nämnde! Varför rekommenderar du att byta ut båda målen till fisk? Jag har sett många som gör det men varför? Jag som älskar min kyckling hahah!! Brukar du väga din mat vid deff? Hur länge brukar du deffa?

        Tack snälla för ditt svar! Blev superglad! 🙂

        Victoria 2016-04-04 20:51:28
        Svara
  • Hola Kevin,
    Intressant att läsa din VECKAN SOM GÅTT sammanfattning.
    Fortsätt gärna med det, då får man en lite mer allmän bild av ditt liv i Barcelona,
    vad som händer, hur Barcelona är ”just nu”, väder, fler turister, locals byter från skinnjacka och lamullströja
    till lättare klädsel, alltfler börjar gå till playan, mer folk på utomhuserveringar osv.

    Apropå engelsmännen som hittat till din Beach Hiit.
    Kanske borde du ha en separat Facebook konto som du kallar t.ex. BARCELONA BEACH HIIT
    där du skriver på engelska, svenska och kanske även spanska och som nästan enbart är en info om din
    Beach Hiit.
    Där kan du ju då lägga upp bilder och video från aktiviteterna och självklart skriva ut dagar, tider och
    kontaktinfo för anmälan och info.
    Och så skriver du alltid överst: NEXT BEACH HIIT BARCELONA…..

    En sådan sajt på Facebook med tanke på att en del besökare kanske googlar på just:
    BARCELONA BEACH
    då kan dom ju få upp sajten och du kanske får nya deltagare i din Beach Hiit

    Faktiskt tror jag att din Beach Hiit träning kan växa och bli superstor…..
    Och vem vet, kanske dina kontakter och aktiviteter på beachen plötsligt leder till något mera…. who knows.

    Du kunde ju även t.ex. skaffa en typ ”vikbar” eller icke skylt där du skriver på svenska, engelska och spanska

    BEACH HIIT
    We Welcome everybody to join our Beach Exercise Session
    dagar och tider
    kontaktnummer el. mail för anmälan
    xxxxxxxxx

    Så ställer du tavlan på stranden varje gång ni håller på för att förbipasserande skall kunna läsa
    vad det är ni sysslar med och förstå att det inte är en ”sluten” grupp utan en beach träning som är
    öppen för alla.

    Skulle ju även kunna vara en vit eller ännu bättre (syns mer på avstånd) svart magnettavla där du med små magneter sätter upp info blad.
    Bara att luta tavlan mot en palm eller en ryggsäck om den inte är av ”vikbart” format utan en ”enkel” tavla.

    Kul med den kommande plåtningen.
    När blir det fortsättning för den modeplåtning du påbörjat med den colombianska modellen som fick avbrytas
    pga vädret?

    Härligt förresten att det börjar bli varmare i Barcelona nu. Fattas bara annat när vi går in i april
    Snart kommer värmen och sommaren på riktigt där hos er.
    Skööönt, avis. Vill också ha sommar med sol och värme varje dag, lite svårt i Sverige iof sig men önska kan man ju alltid.

    Mia 2016-04-04 11:12:17
    Svara
    • Svar på Mias kommentar.

      Hej på dig!! Vad kul o höra, då ska jag fortsätta med det. Känns som en bra avslut på veckan =)

      Tack för tipset och vi har faktiskt en FB-sida som just heter BCN Beach HIIT. Jag kanske ska göra det tydligt på bloggen så att fer hittar dit och håller sig uppdaterade.

      kram!!

      kevin 2016-04-04 19:09:33
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!