Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

KEVIN TRIGUERO

3 ”Bra att tänka på” om du vill gå ner i vikt

P7880615

Om du vill gå ned i vikt men känner att du inte lyckas göra alla förändringar som krävs så tänkte jag nu hjälpa dig komma igång med ett 3 stycken vanor som inte är så krävande men som kommer stegvis ta dig närmare ditt mål. Min plan är att för varje vecka ge dig 3 nya vanor som du inkorporerar till din vardag och tillslut är målet att du kommer ha förändrat din livsstil åt det sundare och du kommer vara betydligt närmare din målsättning.

1. Börja träna 2 till 3 gånger i veckan och följ en genomtänkt planering. En genomtänkt planering är att du har bestämt redan innan vad du ska träna, vilka övningar, hur många receptioner, hur långt, intensitet, vikt, etc. Om du inte vet vad som är rimligt så rekommenderar jag dig att fråga någon i din närhet eller på gymet om ett träningsupplägg som passar dina önskemål.

2. Drick vatten. Vi har en dålig vana att inte dricka vatten och särskilt inte tillräckligt med vatten. Det i sig har en direkt effekt på vår metabolism, brist på vätska har direkt effekt på förbränningen, och dessutom presterar vi sämre under fysisk ansträngning.

Det finns stunder på dygnet då det är fördelaktig med vätskeintag.

Drick 2 glas vatten när du vaknar. Det aktiverar organen och sätter igång ämnesomsättningen.
Ett glas vatten innan maten hjälper att reglera hungern och förbättrar matsmältningen.
Ett glas vatten innan träning förbättrar prestationen.
Ett glas vatten innan läggdags minskar risken för sjukdomar såsom hjärtinfarkt och stroke.

Om du vill få en överskådlig indikation på hur mycket vatten du bör dricka om dagen så kan du multiplicera din vikt med 40ml vatten. Mängd i Liter = (vikt*40ml)/1000

3. Ät frukt men gör kloka val. Det är oundvikligt att sockersuget smyger sig på och även att man blir småsugen på något under arbetsdagen eller på fikat. Gör dig själv en tjänst och ät en frukt istället för att avstå helt men gör ett medvetet val och välj sådant som innehåller mindre socker. Bra tips på sådana är grapefrukt, jordgubbar, blåbär, hallon och grönt äpple.

Låt oss initiera dessa 3 sunda vanor från och med idag och du kommer märka hur saker och ting snart känns och ser bättre ut. Håll koll nästa vecka igen för då ger jag dig ytterligare 3 nya ”bra att tänka på” saker att lägga till.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Mode
    Emma Danielsson
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Evelina Andersson
    Lifestyle
    Sophia Anderberg
    Home
    Jannike Ebbing
    Mode
    Imane Asry
    Hälsa
    Joanna Swica
    Home
    34 kvadrat
    Lifestyle
    Mitra Javadi
    Lifestyle
    Fanna Ndow Norrby
    Mode
    Emma Fridsell
    Mode
    Paulina Forsberg
    Mode
    Mathilda Weihager
    Lifestyle
    Cassandra Lundgren
    Lifestyle
    Cassandra Klatzkow
    Lifestyle
    Sara Che
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Mode
    Tyra-Stina Wilhelmsson